zondag 3 april 2011

Dupe - Catrice en NYC

Ik ben de laatste dagen bezig met het zoeken van dupes in mijn stash. Nu kom ik er niet veel tegen, gezien ik het nut er niet van inzie twee dezelfde kleuren te hebben, maar toch betrapte ik mezelf erop twee lakjes te hebben die werkelijk 100% hetzelfde zijn. Beide lakjes zijn verkrijgbaar bij Kruidvat.
Het gaat om Catrice "From Dusk To Dawn" en NYC "Park Ave". Toen ik de nieuwe collectie van NYC in de winkel bekeek dacht ik dat Park Ave een paar tinten lichter zou zijn, maar thuis bleek dit niet het geval, kijk maar mee:

Op de foto's draag ik Catrice op mijn wijs- en ringvinger, en NYC op mijn middelvinger en pink. Ik heb uren zitten kijken tot ik helemaal gek werd, maar ik kon echt geen enkel verschil ontdekken. Beide lakjes dekken met twee lagen, beide lakjes zijn even dekkend na één laag, beide lakjes lakken even fijn, beide lakjes hebben een breder kwastje, beide lakjes hebben een creme finish, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Werkelijk alles wat ik vergeleek was hetzelfde. Alleen de prijs is anders, de Catrice lakjes kosten €2,49 voor 10ml, en de NYC lakjes kosten €2,29 voor 9,7ml. In verhouding is NYC 13 cent goedkoper, dus de prijzen zijn nagenoeg ook gelijk.

Ik zou zeggen, als je van bruine taupe-kleurige lakjes houdt, je hebt deze niet allebei nodig. Ik heb het NYC lakje dan ook aan mijn moeder gegeven, want twee dezelfde kleuren hoef ik niet, en zij was er weer helemaal blij mee.

Binnenkort komen er meer posts over dupes, met een paar lakjes die verrassend genoeg toch bijna dupes blijken te zijn, en een hele grote dupe fail, maar die bewaar ik nog even voor jullie.

2 opmerkingen: