dinsdag 1 februari 2011

Gosh Gold met zwarte Essence stempellak

Vandaag was ik in een creatieve bui en besloot ik te gaan stempelen. Zwarte Essence stempellak over Gold van Gosh. De plate die ik heb gebruikt is BM19 van Bundle Monster (verkrijgbaar op Amazon.com). Ik ben een enorme zeikerd wat stempelen betreft, maar dit design met deze kleuren sprak me wel aan.

Ik moet zeggen, na veel oefenen (en vloeken, frustraties, met nagellak gooien, en gebons op de muren) heb ik het stempelen redelijk onder de knie. Alleen is er één ding waar ik me echt dood aan erger. De lak blijft goed op de stempel zitten, de hele afbeelding is zichtbaar, maar zodra ik hem op mijn nagel wil stempelen ontbreekt er een deel van de afbeelding. En de randjes van mijn nagel krijg ik nooit mooi mee gestempeld.
Ik heb van alles geprobeerd, snel stempelen, langzaam, hard drukken, zacht drukken, extreem aan de rand beginnen. Maakt niet uit wat ik doe, het lukt me niet. Mocht iemand hier dus tips voor hebben, ik hoor het graag!
Nu werk ik het printje bij met zwarte liner, wat op zich wel goed werkt. Op de foto's zie je het, maar in het echt valt het alleen op als je goed kijkt.

Op zich dus een geslaagde stempel-mani, alleen als iemand tips heeft voor het stempelen, ik hoor het graag!

1 opmerking:

  1. This mani is amazing =) by the way did you stamp over the gold in black?? and as for stamping tips...i think what you did by filling in the missing parts with a thin brush is the best thing to do =) Thats what I do when the stamp doesnt transfer properly! Also topcoat evens it all out nicely so you dont even notice where you added a part =)

    BeantwoordenVerwijderen