woensdag 2 maart 2011

Sally Hansen Color Quick Chrome Pens

Toen ik vandaag thuis kwam lag er een pakje op me te wachten, en de inhoud daarvan moest ik even laten zien! Vorige week heb ik op Ebay de Color Quick Chrome pens besteld van Sally Hansen. Deze had ik eerder gezien op de blog van Erika (Chloe's Nails) en ik was verliefd op de kleuren. Ik wist ze op Ebay te scoren voor $25,- voor de hele set (8 stuks) inclusief verzendkosten, niet slecht toch?
Dit is wat ik in het pakje aantrof:
De pennen zijn netjes verpakt in leuke doosjes, met op de bovenkant de kleur vermeld. Dit zijn de pennen zelf:
Zijn ze niet mooi? Kan er zo al uren naar staren. Ik vind de verpakking erg mooi en strak, en de kleuren staan ook duidelijk aangegeven.
Als je de dop eraf haalt zie je een zacht, ietwat breed kwastje. Als je de achterkant van de pen een paar keer indrukt zie je het kwastje vullen met nagellak. Let wel op dat zodra je de lak ziet verschijnen je niet te vaak doordrukt, anders heb je al snel te veel lak op je kwastje.















Zoals de naam al zegt hebben de lakjes een chrome (metallic) finish. De lak droogt een heel klein beetje mat op, maar met nog genoeg glans. De kwastjes zijn kort en breed, wat wel even wennen is. Ik vind de pennen erg fijn lakken, je moet alleen wel even doorhebben wanneer er genoeg lak op je kwastje zit. De lak komt namelijk in het midden van het kwastje terecht, waardoor je niet precies kan zien hoeveel er al in zit.
Kleine touch-ups zijn met deze pennen wel vrij lastig, omdat de kwast nogal breed is.
De dekking is wel erg goed, met één laag dekken de lakjes al volledig.

Hieronder heb ik de kleuren voor jullie geswatcht. Helaas zit de zilveren er niet bij. Toen ik deze openmaakte bleek er al nagellak in de kwast te zitten, en deze was helemaal opgedroogd en de kwast was dus keihard geworden. Deze kon ik dus helaas niet swatchen, zodra ik de nieuwe binnen heb krijgen jullie deze alsnog te zien.
Van links naar rechts:
02 Gold Chrome - Een mooie gouden kleur. Metallic lakjes zijn soms lastig aan te brengen omdat je snel strepen ziet, en dat was bij deze ook het geval. Ook vind ik de kleur voor een goudkleurig lakje vrij dof, hij had wel iets feller mogen zijn.
03 Green Chrome - Een grasgroene kleur, die net als de goudkleurige nogal streperig lakt. Ook deze kleur is ietwat dof.
04 Turquoise Chrome - Mijn favoriete kleur. Een prachtige turquoise blauwe kleur, met een hele lichte shimmer. Lakt erg fijn en niet streperig.
05 Pink Chrome - Deze kleur neigt nogal naar lila. Er zit een lichte shimmer in net als bij de turquoise.
06 Purple Chrome - Van deze kleur had ik eerlijk gezegd iets meer verwacht. De kleur is een beetje dof, en neigt ook meer naar lila dan paars. Aan de hand van de verpakking had ik een mooie dieppaarse kleur verwacht. De lak is alsnog mooi, maar had hem liever iets donkerder en feller gezien.
07 Fuchsia Chrome - Dit is een prachtige knalroze lak, die erg fijn lakt, en ook lekker fel is vergeleken met de andere lakjes. Dit is ook zeker een favoriet.
08 Red Chrome - Ook deze lak valt me wat tegen. Ik had gehoopt op een dieprode lak, maar de kleur neigt veel meer naar roze, en is wederom vrij dof.

Over het algemeen vind ik de pennen dus erg fijn. Ze lakken beter dan ik had verwacht (heb geen goede ervaring met nagellakpennen, dus ik was wat sceptisch) en ze drogen ook heel erg snel. De dekking is erg goed, en de verpakkingen vind ik ook zeker een pluspunt.
Enig minpuntje is de pigmentatie, de kleuren hadden allemaal wel wat feller gemogen. Gelukkig worden de kleuren al wat intenser met een topcoat eroverheen.
De pennen schijnen ook geweldig te werken om mee te stempelen, dit ga ik binnenkort voor jullie testen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten